Науково
- методична
проблема
школи:
«Створення
умов для повноцінного інтелектуального, духовного та фізичного розвитку
особистості в умовах запровадження концепції Нової української школи»
Члени
методичного
об’єднання
№ з/п |
ПІБ вчителя |
Посада |
1. |
Кравченко В.В. |
Керівник МО ,учитель фізики та хімії |
2. |
Сєрік Л.О. |
Секретар МО, учитель математики |
3. |
Науменко О.І. |
Учитель біології |
4. |
Демченко З.В. |
Учитель географії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кравченко В.В. «Інтеграція цифрових інструментів уприродничий освітній галузі»
Сєрік Л.О. «Формування життєвих компетентностей прививченні математики»
Методична проблема над якою працює МО:
«Нові підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу в умовах оновлення змісту і технологій навчання, що дозволяють реалізувати Державні стандарти загальної середньої освіти та НУШ»
Головною метою методичної
роботи МО вчителів природничо-математичного циклу є не лише надання допомоги
вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація
творчого потенціалу кожного вчителя.
Для досягнення цієї мети визначено такі завдання МО:
Ø
вивчення
директивних документів уряду що дозволяють реалізувати Державні стандарти
загальної середньої освіти та НУШ;
Ø
забезпечення
планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках хімії,
біології, географії, фізики та математики;
Ø
впровадження
модельних програм, їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній
раді;
Ø проведення предметних
тематичних-заходів (вікторин, вечорів, конкурсів,
предметних тижнів, декад);
Ø підготовка учнів до
участі в ЗНО, ДПА, НМТ, районних та обласних предметних
олімпіадах та МАН;
Ø впровадження новітніх
технологій навчання та створення умов
для забезпечення розвитку STEM-освіти;
Ø затвердження індивідуальних планів
науково-методичної роботи вчителів природничо-математичних наук;
Ø допомога вчителям в організації самоосвіти;
Ø участь в атестації педагогічних працівників.
Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спирається на такі головні напрями:
Ø підвищення науково-теоретичної
підготовки та самоосвіти вчителів МО.
Ø удосконалення методичної
підготовки:
Ø опрацювання нових модельних
програм з предметів та підручників;
Ø підвищення якості
навчально-виховного процесу;
Ø організація позакласної роботи
з предметів;
Ø організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів.
Організаційна робота
Ø Обговорити і затвердити план роботи МО на 2024-2025
н. р.
Ø Періодично контролювати виконання модульних програм
природничо-математичного циклу.
Ø Здійснювати контроль за проведенням вчителями уроків
та позакласних заходів, контролювати роботу кабінетів та надавати методичну
допомогу вчителям – членам МО.
Ø Скласти графік проведення відкритих уроків.
Ø Провести анкетування вчителів МО з метою виявлення проблемних
питань, пропозицій до складання річного плану
Ø Скласти графік консультацій і підготовки до зовнішнього незалежного тестування та підсумкової державної атестації.
План роботи
методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
на
2024-2025 навчальний рік
Засідання №1 (Серпень)
Тема: Ефективність роботи методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного
циклу в минулому навчальному році. Обговорення плану роботи на 2024-2025 н. р.
Форма
проведення: Педагогічне онлайн коло.
Мета: Проаналізувати стан викладання природничо-математичних
дисциплін за 2023
- 2024
н. р. Визначити пріоритетні напрями в роботі ШМО на 2024-2025 н. р.
№ з/п |
Тематика
засідань |
Форма
реалізації |
Відповідальний |
1. |
Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу на 2024-2025 н. р. відповідно до методичних
рекомендацій МОН України |
Обговорення за круглим
столом |
Члени МО |
2. |
Вивчення змін до навчальних
програм. наказ від від 03.08.
2022 року № 698. Розгляд та затвердження модельних навчальних програм для 7-9 класів НУШ. Робота з підручниками.
Запровадження
коригуючого навчання, внесення відповідних змін до календарних планів |
Експрес огляд |
Голова МО Кравченко В.В. |
3. |
Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 7-9 класів, які
здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої
освіти. Наказ від 01 квітня 2022 р. №
289. |
Експрес огляд |
Члени МО |
4. |
Про
дотримання єдиного мовного режиму в школі |
Онлайн інформація |
Секретр Сєрік Л.О. |
5. |
Про організацію викладання
навчальних предметів в умовах воєнного
стану: рекомендації Державної служби якості освіти |
Інформація |
Секретар Сєрік Л.О. |
6. |
Погодження календарно тематичних планів |
|
|
Робота між засіданнями
I.
Опрацювання інструктивно – методичні
рекомендації МОН України щодо викладання предметів природничо – математичного
циклу у 2024-2025 н.р.
II.
Перевірити
відповідність календарно-тематичного планування на I семестр у 7-9 класах
вимогам навчальних програм та методичним рекомендаціям МОН України.
III.
Складання планів
самоосвіти над проблемними питаннями
IV. Поновлення правил БЖД в онлайн групах з підвищеним рівнем небезпеки
Засідання № 2 (Жовтень)
Тема: Інтеграція
цифрових інструментів у природничий освітній галузі та впровадження STEM-освіти
в навчальний процес.
Форма проведення: Педагогічна конференція.
Мета: проаналізувати форми та методи впровадження сучасних технологій та цифрових інструментів на уроках, ознайомитися з особливостями STEM-освіти НУШ.
№ з/п |
Тематика засідань |
Форма реалізацій |
Відповідальний |
1. |
Планування роботи з
обдарованими дітьми. Обговорення завдань шкільних олімпіад з предметів
природничо-математичного циклу. |
Онлайн обговорення |
Члени МО |
2. |
Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських
учнівських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських
конкурсах «Геліантус», «Кенгуру», в інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта»,
конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН |
Обговорення |
Члени МО |
3. |
Брейнстормінг «Вплив інноваційний технологій на
особистість учня» |
Брейнстормінг |
Члени МО з
досвіду роботи |
4. |
Про методичні рекомендації
щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної
освіти у 2024/2025 навчальному році |
Експрес огляд |
Голова МО Кравченко В.В. |
5. |
Дайджест «STEM-освіта НУШ: особливості навчання у ХХІ столітті» |
Дайджест |
Сєрік .Л.О. |
6. |
Застосування інноваційних технологій в процесі реалізації природничої
освітньої галузі |
Презентація -виступ |
Голова МО Кравченко В.В. |
7. |
Лекція "Факти про ментальне здоров'я" |
Лекція |
Практичний психолог Фоменко К.В. |
Робота між засіданнями
I.
Провести предметні олімпіади та конкурси організувати
роботу з обдарованими
дітьми;
II.
Опрацювати методичні матеріали по організації навчання під час
воєнного стану;
III.
Впроваджувати
в освітню діяльність STEM-технології (STEM-уроки, STEM-проєкти, STEM-тижні);
IV.
Інформацію
з виступів та доповідей взяти до уваги та впроваджувати в навчальний процес.
Засідання № 3 (Грудень)
Тема: Упровадження
нового Державного стандарту базової середньої освіти: алгоритм дій в НУШ
Форма проведення: Методичний вернісаж
Мета: пошук шляхів модернізації змісту освіти; організувати наставницьку
підтримку педагогів щодо впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти. Обговорити як оцінювати навчальні досягнення
учнів: що врахувати та які групи результатів обрати.
№ з/п |
Тематика засідань |
Форма реалізацій |
Відповідальний |
1. |
Підбиття
підсумків шкільних олімпіад. |
Обговорення за круглим
столом |
Науменко І.О. |
2. |
Оцінювання в новій
українській школі – ресурс для розвитку |
Дискусія |
Члени МО |
3. |
ТОП-7 нестандартних способів перевірки знань учнів |
Виступ |
Голова МО Кравченко В.В. |
|
Подолання освітніх втрат на предметах природничо-математичного циклу |
Обговорення за круглим
столом |
Члени МО |
4. |
Нові
підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу. Обмін
досвідом «Компетентнісний та діяльнісний підхід у навчанні» |
Методичний аукціон |
Члени МО |
5. |
Особливості
організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Співпраця
учасників освітнього процесу під час дистанційного навчання |
Обговорення |
Члени МО |
6. |
Обговорення
та погодження календарно-тематичних планів на ІІ семестр 2024-2025 н. р. |
|
Члени МО |
Робота між засіданнями
I.
Опрацювати інструктивно – методичні
рекомендації МОН України щодо критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів природничо –
математичного циклу у 2024-2025 н. р.
II.
Опрацювати
інформацію про групи результатів оцінювання та оформлення свідоцтва навчальних
досягнень;
III. Інформацію з виступів та доповідей взяти до уваги та впроваджувати в навчальний процес.
Засідання 4 (Квітень)
Тема: Активізація медіа-творчості школярів шляхом використання
сучасних онлайн-інструментів
Форма проведення: Куферок творчих ідей
Мета: розвивати практичні вміння педагогів щодо використання онлайн ресурсів під час дистанційного навчання;
опрацювати онлайн-ресурси для створення практичних завдань.
№ з\п |
Тематика засідань |
Форма реалізацій |
Відповідальний |
1.
|
Особливості проведення НМТ у 2024-2025 н.
р. |
Експрес огляд |
Члени МО |
2.
|
Вироблення
рекомендацій на допомогу учням, учителям і батькам випускників базової та
загальної середньої освіти для підготовки до НМТ з предметів природничо-математичного циклу. |
Обмін думок |
Члени МО |
3. |
Цікаві онлайн-сервіси та
платформи для дистанційного навчання |
Презентація методичних
цікавинок |
Члени МО |
4. |
Використання Power Point
для створення
практичних завдань |
Дискусія з елементами
тренінгу |
Члени МО |
5. |
Інструменти для організації
діяльнісного підходу на уроках: Jamboard, Google slides, LiveWorksheets |
Майстер-клас |
Голова МО Кравченко В.В. |
Робота між засіданнями
I.
Навчитися
активно застосовувати онлайн-інструменти
на уроках математики та природничого циклу;
II.
Створити рекомендацій на допомогу
учням і батькам випускників базової та загальної середньої освіти для
підготовки до НМТ з предметів природничо-математичного циклу.
III. Займатися самоосвітньою діяльністю, впроваджуючи інноваційні методи.
Засідання 5 (Червень)
Тема: підсумки
методичного об'єднання природничо-математичного циклу
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета: підбити підсумки
роботи методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу
за 2024-2025 навчальний рік; заслухати звіти
вчителів про підсумки роботи над проблемною темою; скласти перспективний план
роботи методоб’єднання на наступний навчальний рік.
№ з\п |
Тематика засідань |
Форма реалізацій |
Відповідальний |
1. |
Виконання
навчальних програм за 2024/2025 навчальний рік з предметів природничо
-математичного циклу. |
Обговорення за круглим
столом |
Члени МО |
2. |
Результати навчальних досягнень та якість знань учнів у 2024/2025
навчальному році. |
Експрес огляд |
Члени МО |
3. |
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничого циклу. |
Звіт |
|
4. |
Пропозиції
та побажання членів методичного об’єднання природничо-математичного циклу,
обговорення плану роботи на 2025-2026 н.р. |
Обмін думок |
Члени МО |
Аналіз
роботи за минулий
2023-2024 н. р.
У 2023-2024
навчальному році вчителі природничо-математичного циклу приділяли увагу новим
напрямкам у розвитку освіти. Проводили показові уроки, на яких
продемонстрували, як вони працюють з обдарованими учнями, шукали шляхи
підвищення мотивації навчання, здійснювали диференційоване та проблемне
навчання, враховуючи індивідуальні особливості дитини.
У 2023-2024
н. р. МО вчителів природничо-математичного
циклу працювало у наступних напрямках:
1. Підвищення ефективності уроку як основної
форми організації освітнього процесу.
2. Розвиток творчих
здібностей учнів як умова формування талановитої особистості.
3. Підвищення професійної
компетентності вчителів в умовах модернізації освітнього процесу.
4. Компетентнісний підхід
в особистісно-орієнтованому навчанні.
Завдання методичної роботи МО:
- пошук нових підходів до
оновлення змісту освіти в період переходу до НУШ;
- досягнення високого
освітнього рівня;
- розвиток дитячої
обдарованості;
- впровадження нових методик,
педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників;
- вдосконалення
індивідуалізації, диференціації навчально-виховного процесу з предметів
природничо-математичного циклу;
- підвищення рівня знань,
умінь і практичних навичок учнів.
Вивчався та
узагальнювався педагогічний досвід вчителів МО, що сприяє розвитку та
підвищенню професійної майстерності, активізації творчого потенціалу кожного
вчителя. Були запроваджені на уроках інноваційні
форми і методи роботи. Вивчалося питання навчально-методичного забезпечення
уроків з використанням комп’ютерних технологій.
Зумовлено це тим, що все
більше спеціальностей потребують, особливо в умовах інформатизації суспільства,
застосування математичних знань, умінь і практичних навичок. Велику увагу в минулому
навчальному році вчителі природничоматематичного циклу приділяли позакласній
роботі. Крім уроків були проведені позакласні виховні заходи. Високі результати
показали учні закладу на різноманітних конкурсах: шкільних, районних, обласних,
Всеукраїнських.
Протягом 2023-2024
н. р. провелося 5 планових засідань МО, де
вчителі знайомились з новими нормативними документами, ділились досвідом
роботи, вивчали освітні технології. Проводилися оперативні наради, на яких
обговорювалися поточні проблеми МО. Викладання предметів природничого циклу
базувалися на основі сучасних методів, прийомів, засобів і форм навчання, які
сприяють реалізації всіх цілей вивчення предметів, а також оптимізації і
інтенсифікації процесу навчання. Знання вчителями вікових і індивідуальних
особливостей учнів дозволяє активно використовувати колективні, групові та
індивідуальні форми роботи. Систематично та цілеспрямовано працювали вчителі
над розвитком в учнів дослідницьких умінь. Велика увага приділялася організації
самостійної роботи, яка стимулює в учнів потребу ще більш удосконалювати рівень
володіння знаннями, для чого використовуються дидактичні матеріали, схеми.
Постійно ведеться робота з формування і розвитку позитивних мотивів
навчально-пізнавальної діяльності, розвитку пам'яті, мислення, уваги. Уроки
переважної більшості вчителів МО характеризуються цілісністю, внутрішнім
взаємозв'язком частин, єдиною логікою розгортання діяльності вчителя і учнів.
Урок кожного вчителя має свій методичний почерк. Саморозвиток, самостійність, самосвідомість,
свобода вибору стали ключовими словами педагогічного процесу. Мотивування учнів
на пізнавальну діяльність є одним з найважливіших завдань МО.
Для реалізації творчих і розумових здібностей учнів щорічно вчителями МО проводяться декади по предметам, протягом якої вчителі дають показові уроки, позакласні заходи. Якісна підготовка та проведення предметної декади веде до вдосконалення рівня педагогічної майстерності, є гарною можливістю для становлення молодих вчителів, допомагає дирекції закладу узагальнити досвід учителів. Накопичений досвід на уроках вчителі передають колегам, виступаючи на шкільних засіданнях МО, на педагогічній раді, районних методичних семінарах і педагогічних конференціях.
Протокол №1
засідання МО вчителів
природничо-математичного циклу
від 30 серпня 2024 р.
Голова
- Кравченко В.В. Секретар – Сєрік Л.О.
Присутні: ___4___ вчителів
На порядку денному:
1. Аналіз роботи МО за 2023/2024 н. р. Корегування планів
роботи на 2024/2025 навчальний рік. Обговорення та затвердження
плану роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на
2024-2025 н. р. відповідно до методичних рекомендацій МОН України
2. Вивчення постанови від 25 липня 2024р. №851 про затвердження Державного
стандарту профільної середньої освіти. Розгляд модельних навчальних програм для
7-9 класів НУШ. Робота з підручниками.
3.
Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 7-9
класів, що здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової
середньої освіти.
4.
Про організацію
викладання навчальних предметів в умовах воєнного стану: рекомендації Державної
служби якості освіти. Про дотримання єдиного мовного режиму в ліцеї.
ХІД ЗАСІДАННЯ
ВИСТУПИЛИ:
1.
Сєрік Л.О. запропонувала
оцінити роботу методичного об'єднання учителів природничо математичного циклу
за 2023-2024 н. р. на «добре».
2. Науменко О.І. зачитав план роботи МО на 2024-2025 н. р.
УХВАЛИЛИ: роботу методоб’єднання за минулий рік вважати «доброю», затвердити план роботи МО на 2024-2025 н. р.
ВИСТУПИЛИ: Крутоголова Т.С., заступник директора з ВР, яка ознайомила присутніх з методичними рекомендаціями щодо вивчення дисциплін природничо математичного циклу у основній та старшій школі , для учнів 7-9 класу НУШ на 2024-2025 н. р., переліком програм , підручників, посібників затверджених листом МОН.
УХВАЛИЛИ: Погодити календарне планування по предметах на 2024- 2025 н. р.
ВИСТУПИЛИ: Кравченко В.В. голова
ШМО про вивчення постанови від 25
липня 2024р. №851 про затвердження Державного стандарту профільної середньої
освіти.
Та методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 7 -9 класів, що здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.
УХВАЛИЛИ: Рекомендовані критерії
, по розробці самостійних, практичних , контрольних робіт з предметів
природничо- математичного циклу та критерії, щодо оцінювання учнів з предметів природничо- математичного
циклу впроваджувати в навчальний процес.
ВИСТУПИЛИ: Демченко З.В. запропонувала
продовження роботи по накопиченню матеріалів на блогах вчителів і сайті школи.
УХВАЛИЛИ: Продовжити роботу по накопиченню матеріалів на блогах вчителів і сайті школи.
Голова МО: _____________ Кравченко В.В.
Секретар
_____________ Сєрік Л.О.
засідання МО вчителів
природничо-математичного циклу
від 30 жовтня 2024 р.
Голова
- Кравченко В.В. Секретар – Сєрік Л.О.
Присутні: ___4___ вчителів
На порядку денному:
1.
Робота між засіданнями. Проведення
шкільного етапу предметних олімпіад. Підготовка до предметних тижнів
2.
Брейнстормінг «Вплив інноваційний
технологій на особистість учня»
3.
Про методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах
загальної середньої та позашкільної освіти у 2024/2025 навчальному році
4.
Дайджест «STEM-освіта НУШ: особливості навчання у ХХІ столітті»
5.
Виступ «Застосування інноваційних технологій
в процесі реалізації природничої освітньої галузі»
6.
Лекція "Факти про ментальне здоров'я"
ХІД ЗАСІДАННЯ
ВИСТУПИЛИ:
1. Керівник МО Кравченко В.В., про проведення шкільного етапу предметних олімпіад.
2.
Про підготовку до предметних тижнів
УХВАЛИЛИ:
Затвердити
розклад проведення шкільних олімпіад та предметних тижнів на 2024-2025 н. р.
ВИСТУПИЛИ:
Вчителі - предметники Демченко З.В., Науменко О.І.,
Сєрік Л.О., провели Брейнстормінг
«Вплив інноваційний технологій на особистість учня»
УХВАЛИЛИ: Обговорювати та ділитися
досвідом щодо підвищення зацікавленості та застосування іноваційних технологій.
ВИСТУПИЛИ:
Науменко О.І. ознайомив про методичні рекомендації щодо
розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у
2024/2025 навчальному році
УХВАЛИЛИ:
Впровадити у дію STEM-технології (STEM-уроки, STEM-проєкти, STEM-тижні);
ВИСТУПИЛИ:
Кравченко В.В. з презентацією на тему: «Застосування інноваційних технологій в процесі реалізації природничої освітньої галузі»
УХВАЛИЛИ:
Обговорювати та ділитися досвідом щодо підвищення зацікавленості та застосування іноваційних технологій в навчальний процес.
ВИСТУПИЛИ:
Фоменко К.В.
практичний психолог та провела лекцію
"Факти про ментальне здоров'я"
УХВАЛИЛИ:
Інформацію взяти до уваги
Голова МО: _____________ Кравченко В.В.
Секретар _____________ Сєрік Л.О.
засідання МО вчителів природничо-математичного циклу
від 30 грудня 2024 р.
Голова - Кравченко В.В. Секретар – Сєрік Л.О.
Присутні: ___4___ вчителів
На порядку денному:
1. Дискусія «Оцінювання в новій українській школі – ресурс для розвитку»
2. Методичний аукціон «Нові підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу». Обмін досвідом «Компетентнісний та діяльнісний підхід у навчанні»
3. Доповідь на тему: «Подолання освітніх втрат на предметах природничо-математичного циклу»
4. Виступ на тему: «ТОП-7 нестандартних способів перевірки знань учнів»
5. Підбиття підсумків шкільних олімпіад. Обговорення результатів учнів II туру всеукраїнських предметних олімпіад.
ХІД ЗАСІДАННЯ
ВИСТУПИЛИ:
Вчителі - предметники Демченко З.В. та Науменко О.І. провели методичний аукціон з теми: « Нові підходи до викладання предметів природничо-математичного циклу» та Обмін досвідом «Компетентнісний та діяльнісний підхід у навчанні» дискусія «Оцінювання в новій українській школі – ресурс для розвитку»
УХВАЛИЛИ:
Продовжувати розробку стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану.
ВИСТУПИЛИ:
Кравченко В.В. з доповіддю на тему: «ТОП-7 нестандартних способів перевірки знань учнів»
УХВАЛИЛИ:
Обговорювати та ділитися досвідом роботи з використанням Інтернетом на уроках.
ВИСТУПИЛИ:
Сєрік Л.О. з доповіддю на тему: «Подолання освітніх втрат на предметах природничо-математичного циклу»
УХВАЛИЛИ:
Взяти до уваги результати навчання учнів та працювати над
покращенням рівня успішності учнів.
Обговорювати та ділитися досвідом щодо підвищення зацікавленості учнів предметами.
ВИСТУПИЛИ:
Демченко З.В. виступила з результатами учнів II туру предметних олімпіад. У них взяли участь обдаровані діти школи.
Кравченко Мирослава 7 класу, зайняла ІІІ місце в олімпіаді з фізики та V місце з хімії
Були також проведені: дистанційна олімпіада «Всеосвіта»(осінь 2024), «На урок».
Учні школи були нагороджені дипломами та отримали свідоцтва учасників конкурсів.
УХВАЛИЛИ: Продовжити роботу з обдарованими дітьми.
Голова МО: _____________ Кравченко В.В.
Секретар _____________ Сєрік Л.О.